Resident Evil Code Veronica X Tam Cozum(ps2)
PRISON
Oyuna ilk olarak bayan karakterimiz Claire Redfield ile başlıyoruz. Claire bodrum katta bir hücrenin içinde rehin tutulmaktadır, hücreden çıkmanız için menüden çakmağı (Lighter) equip edin, dışarıdaki beyaz tişörtlü adamın(Rodrigo Juan Raval) ilgisini çekerek hücrenin kapısını açmasını sağlayacaksınız, adam kapıyı açtıktan sonra Claire ile aralarında bir konuşma geçecek. Masanın üzerindeki bıçağı alıp bu odadan ayrılın,koridorun sonundaki merdivenlerden çıkın, çıktığınızda hemen az ilerde sağ tarafta duvara girmiş bir kamyon enkazı göreceksiniz, kamyon enkazından 5-6 adım uzaklaştıktan sonra şiddetli bir şekilde patladığını göreceksiniz ve de bu patlayan kamyondan beyaz bir çantanın alevler arasına düştüğünü göreceksiniz, çantayı almak istiyoruz ama alevler almamıza engel oluyor, tabi bu arada etrafımızı zombiler sarıyor, isterseniz zombileri bıçağınızla öldürebilirsiniz ama atlatıp kaçmak sizin için daha iyi olacaktır. Bulunduğunuz bu yer bir mezarlık, bu mezarlıktan çıkın ve bir sonraki yere geçin.
Küçük bir bahçeye geleceksiniz ve Claire burada Steve isminde birisi ile tanışacak, aralarında bir konuşma geçtikten sonra Steve bulundukları bahçenin yakınındaki kapıdan çıkarak ayrılacak. Steve'in girdiği kapıdan sizde girin, girdiğinizde büyük bir ev göreceksiniz, evin içine girip mutfak bölümünde duvarda asılı duran "Prisoner Map"i alin(tuvaletin karşı tarafındaki boşluk) ve bu evin yatakhane bölümüne geçip pencerenin yanındaki raftan mermi kutusunu alın(Handgun Bullets), sürekli olarak pencereye vuran zombi camları kırarak pencereden içeriye girecektir, pencereden giren zombi bir çift silah düşürecek( M-100P ), düşürdüğü silahları alıp bu evden çıkın ve ilerleyin, kepenkli kapının olduğu çok küçük bir avluya geleceksiniz, kepenkli kapının sağ tarafında tel örgülü bir kısım var, hatta bu tel örgülü kısmın içinde iki tane de zombie var(sürekli olarak kapıya vuruyorlar), bizim amacımız bu kepenkli kapıyı açmak. Bulunduğunuz yerde ara boşluktaki kapıdan içeri girin, girdiğinizde bir güvenlik kutusu göreceksiniz, yolunuzun devamını sağlamak için elinizdeki bütün metal eşyaları bu güvenlik kutusunun içine koymanız gerekiyor(çakmağı koymayı unutmayın).
Bu işlemi yaptıktan sonra U şeklindeki koridoru dolaşarak "3D Scanner"ın (tarayıcı) olduğu bir odaya geleceksiniz, gidip X'e basın ve daha sonra bir cam kapağın açıldığını göreceksiniz, 3D Scanner'ın cam kapağını açtıktan sonra yan odaya girin. Girmiş olduğunuz odada Steve'i bir bilgisayarla uğraşırken göreceksiniz, Claire ile aralarında bir konuşma geçecek ve Steve bu oda dan ayrılacak. Bulunduğunuz yerdeki bilgisayarın önüne gidip X'e basın, sonra "Hawk Emblem"i alın. Bu odanın içinde dışarıdaki kepenkli kapının açılmasını sağlayacak olan elektrik sistemli bir kol var (aralanmış kapının solunda), o kolu çekin ve kepenkli kapının yanına gidip sağ tarafındaki switch'i (şalter) açın. Daha sonra sol tarafınızdaki tel örgülü kısımdan zombilerin kapıyı kırarak sizin bulunduğunuz tarafa geçtiğini göreceksiniz, zombileri öldürün ve açmış olduğunuz kepenkli kapıdan içeri girip kutuların yanındaki yangın söndürücü tüpü alın, "Extinguisher". Yan taraftaki zombilerin kapısını kırarak açtığı tel örgülü kısma geçin, burada "Blue Plate" isteyen bir kapı göreceksiniz, elimizde olmadığından şimdilik bu kapıyı açamıyoruz.
Bulunduğumuz yerde bir de giyotin (kafa kesme aleti) var, giyotine gidip X'e basın, bir anahtar alacaksınız ''Padlock Key'', bu anahtar ile çiftli silahı (M-100P) aldığınız evin bahçesindeki tel örgülü kapıyı açarak kendinize kestirme bir yol yapın. Ayrıca bu bahçeye tekrar geldiğinizde iki mutant köpekle karşılaşacaksınız. Şimdi mezarlığa gidin ve yanan kamyon enkazını yangın söndürücü "Extinguisher" ile söndürün, söndürdükten sonar yerdeki beyaz çantayı (Briefcase) alın. Aldığınız bu çantanın içini açmanız gerekiyor ama nasıl? Menüye girip "Briefcase"i seçin ve command listesinden "CHECK"i seçin, burada çantayı sağa sola çevirip inceleyebiliyorsunuz. Yapılması gereken; çantanın açılır tarafı size gelecek şekilde yatık durmasını sağlayın, sanki bir masanın üzerine koymuşta onu açacakmış gibi düşünün. Şöyle de yapabilirsiniz; çantanın üzerinde kırmızı bir buton var, o butonu rahatça görebileceğiniz bir konuma getirip iki kere X 'e basın,bize çantayı açıp açmayacağımız hakkında Yes / No seçeneği tanınacak.
Yes yaptıktan sonra özel alaşımlı "TG - 01"i alacaksınız. Cam kapağını açtığınız 3D Scanner'ın (tarayıcı) yanına gidin ve bilgisayardan aldığınız "Hawk Emblem"ı verin, sağ tarafınızdaki teksir makinasina beyaz çantadan aldığınız "TG - 01"i yerleştirin ve işlediği "Sp. Alloy Emblem"i alın. Bu işlemleri yaptıktan sonra cam kırılma sesleri duyacaksınız, dikkatli olun zombiler geliyor :) Steve ile ilk karşılaştığınız bahçeye gelin, duvara girmiş cipin sol tarafındaki büyük kapının önüne gelin ve "Sp. Alloy Emblem"ı kapı sürgüsünün üzerindeki boşluğa yerleştirin. İçeri girdiğinizde kırık bir köprünün ortasında yeşil renkte bir cip göreceksiniz, köprünün yan geçidini kullanarak cipin diger tarafina geçin, köprü üzerindeki konteynırı diğer alevler arsındaki konteynırların yanına iterek kendinize geçit yolu sağlayın ve merdivenlerden yukarı çıkın.
MILITARY TRAINING FACILITY
Merdivenlerden çıktıktan sonra sağ taraftaki görünen kapıdan girin, kendinizi üç tane mutant köpeğin olduğu bir bahçede bulacaksınız, kepenkli kapının sol tarafındaki kapıdan girin. Yan yana dizili birkaç tane telefon kabinlerinin bulunduğu bir hole geleceksiniz, telefon kabinlerinin karşısındaki ahşap kapıdan girip içerdeki fotokopi makinesinden "Training Facility Map"i alın ve bu odanın yan kısmına geçin, açılmayan bir evrak dolabı göreceksiniz, içinde patlayan uçlu ok barutu var (Bow Gun Powder), eğer almak isterseniz; bulunduğunuz odadan çıkıp sağa dönün ve karşınızdaki kapıdan girip dolapların bulunduğu odayı aşarak sauna bölümüne gelin, havuzun içine girin ve sol taraftaki vana ile aslan heykeli ağzından akan suyu kesin, aslan heykelinin önüne gidip parlayan etiketli anahtarı alın (Key With Tag). Bu aldığınız anahtar sayesinde evrak dolabını açıp içindeki barutu alın. Telefon kabinlerinin olduğu hole geri dönün, sağ taraftaki açık olan panjurlu kapıdan içeri girip merdivenlerden yukarı çıkın ve sola dönün karşınızdaki kapıdan girin, masanın üzerinden ok atar silahınızı alın (Bow Gun). Burada şimdilik işimiz bitti.
PALACE
Küçük palmiye ağaçlarının olduğu bir palas bahçesine geleceksiniz, bu bahçenin genişleyen orta kısmında yeşil renkte parlayan "Navy Proof "u alın ve palas binasının içine girin, resepsiyon masasındaki bilgisayarın önüne gidip X'e basın, bizden bir ID numarası girmemizi isteyecek, fakat şimdilik elimizde yok, bunu bulmak için; merdivenlerden palasın üst katındaki save ve sandık odasına çıkın, bu odayı incelediğinizde tahta bir kutunun altında parlayan bir obje göreceksiniz (I.D Card), üzerindeki tahta kutuyu iterek I.D kartı alın ve menüden CHECK edip üzerindeki I.D numarasını alın, numara şu: NTC0394. Bu aldığınız numarayı resepsiyon masasındaki bilgisayara girin, bu sayede köşedeki kapının kilidini iptal etmiş olacaksınız, o kapıdan içeri girip sağa dönün ve direkt karşınızdaki kapıdan içeri girin. Girdiğiniz bu yerde gemi, uçak, tank gibi model oyuncakların olduğunu göreceksiniz. Duvardaki karınca modelinin altındaki mavi butonu itin, projeksiyonlu perdedeki film bittikten sonra tank modelli vitrinlerden bir tanesi ileriye doğru açılacak, açılan vitrinin arkasındaki küçük odacığa geçip yerde duran gemi dümenini alın (Steering Wheel), duvarda duran bir çift altın silah var, bu silahları alırsanız küçücük odacığın içinde kilitlenerek zehirli gaza maruz kalırsınız, eğer silahları alırsanız tekrar eski yerine koyma şansınız var.
Dümeni aldıktan sonra bulunduğunuz palasın ana kapısından bahçeye çıkın, tam çıkmak üzereyken Steve'in imdat çığlıklarını duyacaksınız, şimdi tekrar model oyuncakların bulunduğu odaya gidin. Anlaşılan Steve tuzağa yakalanmış, projeksiyon ekranın yerinde bu sefer bilgisayarlı bir system göreceksiniz, burada altı tane resim var ve her resme bir harf verilmiş, amacımız benzeri olan iki tabanca resmini eşlemek. Yani şöyle yapmanız gerekiyor; C ve E harfli resimleri işaretleyin sonra "decide"ı tuşlayın.
Steve içerden aldığı silahlarla dışarı doğru öksürerek çıkacak, aralarında bir konuşma geçecek ve Steve yine bu odadan hızla koşarak ayrılacak. Resepsiyon bölümüne gidin, sarı saçlı, kırmızı üniformalı bir adamla karşılaşacaksınız, Alfred Ashford. Claire ile aralarında konuşma geçecektir, konuşma bittikten sonra palasın ana kapısından dışarı çıkın ve merdivenlerden indikten sonra sağa dönüp ilerdeki açık olan parmaklıklı benzeri olan kapıdan aşağı inin, indiğinizde merdivenin altındaki boşuktan "Palace Map"i alın, bulunduğunuz yerdeki suyun üzerinde duran panele, model oyuncaklar odasından aldığınız dümeni yerleştirin (Steering Wheel) ve dümeni çevirin. Bir denizaltının su yüzüne çıktığını göreceksiniz, deniz altına binin. Deniz altının içine girdiğinizde oturakların üzerindeki "Side Pack"i almayı unutmayın, çünkü bu sayede hazneniz iki çerçeve daha genişleyecektir. Deniz altının hareket etme çubuğunu çekin ve suyun derinliklerine doğru inin
AIRPORT
Deniz altıdan indikten sonra sol tarafınızda camlar ile kaplı büyük bir akvaryum koridoruna indiğinizi göreceksiniz, bu koridorun sonundaki kapıdan içeri girin, girdiğiniz yerde iki tane kapı var, sol taraftaki akvaryumun yanında duran kapıdan dışarı çıkın, bu çıktığınız küçük alandaki açık olan monitörün önüne gidip X'e basın, ayrık duran kontrol panelinin bulunduğunuz zemine doğru yanaştığını göreceksiniz, yanaşan panele gidip X'e basın, üç tane yan yana dizilmiş altıgen şekilli girintili boşluklar göreceksiniz, palasın bahçesinden aldığınız "Navy Proof"u bu girintili boşluklardan birisine yerleştirin. Geri kaldı iki boşluk, yanınızdaki akvaryumlu odaya girin ve diğer kapıdan devam edin, demir köprünün üzerinden yürüyerek karşı taraftaki kapıdan içeri girdiğinizde sağ taraftaki asansörle yukarı çıkın, çıkar çıkmaz sağ tarafınızdaki kaldıraç çubuğunu, maşa sonuna gidene kadar ileri ok tuşuna basılı tutun, maşanın ilerlemesi son bulduktan sonra sol oku basılı tutun, büyük bir konteynırın kaldırıldığını göreceksiniz. Aşağı inip kaldırdığınız konteynırın altındaki yük asansörü kolunu itin, daha sonra yan taraftaki boşluktan içinde zombilerle dolu büyük bir yük asansörünün sizin bulunduğunuz kata yükseldiğini göreceksiniz. Zombileri öldürün ve yük asansörünün içinde duran kutuların üzerinden "Biohazard Card"ı alın.
GULP WORM
Telefon kabinlerinin bulunduğu hole geri dönün, bu hole girmeden önce bahçede büyük bir yer altı yaratığıyla karşılaşacaksınız Gulp Worm. Telefon kabinlerinin karşısındaki sol taraf panjurlu kapıdan "Biohazard Card"ı okutarak geçin, küçük bir avluya çıkacaksınız. Bu avluya geldiğinizde kısa bir video girecek, Alfred sniper'ı ile Claire'i vurmaya çalışırken ıskalayarak yakıt fıçılarını patlatacak. Kontrol elinize geçtikten sonra bulunduğunuz yerdeki merdivenlerden yukarı çıkıp balkonun orta kısmındaki girintili yerde X'e basın, görmüş olduğunuz girintinin şekline uygun ölçülerde bir plaka isteniyor (Eagle Plate), şu anda mevcut değil. Yanınızdaki kapıdan ilerleyin, iki tane kapının bulunduğu küçük bir hole geleceksiniz, sağ taraftaki kapıdan sandık ve save odasına girin, koltukların üzerindeki beyaz ilaç şişesini alın, "Hemostatic". Aldığınız ilacı yani Hemostatic'i oyunun ilk başında Claire'i hücreden kurtaran beyaz tişörtlü adama götürüp vereceksiniz, O’da size “Lock Pick” verecek, bu sayede açılmayan dolapları ve benzeri şeyleri açma imkanına kavuşacaksınız.
Bulunduğunuz odadan çıkın ve holün diğer kapısından girin, girmeden önce hoparlörlerden Alfred'in konuşma seslerini duyacaksınız. Diğer kapıdan içeri girin, girdikten sonra sol taraf köşede yerde duran çiftli silahı alın (Sub Machine Gun). Yerdeki çiftli silahları aldıktan sonra daha önce hiç görmediğimiz bir yaratık türü ile karşılaşacaksınız, bu yaratığın bir kolu yok ve en büyük özelliği ise kolunu istediği şekilde uzatıp her yere ulaşabiliyor olması, tek kollu yaratığı öldürdükten sonra aşağıdaki yeşil renkli kapının açıldığını göreceksiniz. Açılan kapıdan içeri girdiğinizde araya bir video girecek. Claire aldığı Sub Machine Gun'ı Steve'e verecek, Steve'de altın renkli silahları Claire'e verecek. İkiside silahlarını değiştirdikten sonra bir yük asansörü ile aşağı doğru ineceksiniz.
STEVE
İndikten sonra kontrolümüze Steve geçecek. Biraz ilerledikten sonra Claire ile tekrar karşılaşacak ve bir asansöre binip yukarı doğru çıkacağız. Asansörle çıktıktan sonra Steve sol boşluktaki kapıdan balkona çıkacak, sizde çıkıp Steve'in yanına gidin. Üzerinde durdukları balkon çökecek, düştükten sonra Claire, Steve'e arkadan yaklaşan bir zombi görecek ve hemen Steve'i uyaracak. Steve dönüp arkasına baktığında hayretler içerisinde kendisine doğru yaklaşan zombinin babası olduğunu görecek.
Claire ile kontrolü elinize aldıktan sonra bulunduğunuz avludaki diğerlerine göre küçük olan kapıdan girin, sola dönüp ilerdeki kapıdan girin, içeri girdiğinizde asker portresinin karşısındaki duvarda asılı duran mavi renkteki "Eagle Plate"'i alın. Steve'in babasını vurduğu avluya geri dönünün, avludaki büyük kapıdan girerek askeri tankın bulunduğu bölüme gelin, tankın karşısındaki kapıdan girip yeraltı canavarının olduğu bahçeye geçin, buradan da telefon kabinlerinin bulunduğu hole gidin. Daha önce "Biozard Card"ı kullanarak girdiğiniz kapıdan bir daha girin, yani sol taraf kapıdan avluya gelin, sonra görünen merdivenlerden yukarı çıkıp balkonun ortasındaki girintili boşluğa "Eagle Plate"i yerleştirin, yerleştirdikten sonra açılan kapakçığın arkasındaki "Emblem Card"ı alın. Emblem Card’ı aldıktan sonra bulunduğunuz balkona geldiğiniz merdivenlerden aşağı inin ve yanan yakıt fıçılarının yanındaki tel örgülü kısmın içine girin, aşağı sarkan merdivenlerden inin. İndiğinizde demir parmaklıklı kapıya "Emblem Card"ı okutarak geçin, Emblem Card sayesinde parmaklıkların arkasındaki “Granade Luncher”ı alabilirsiniz.
Asansörün yanına gidin ve 2. kata (2F) çıkın, asansörden indikten sonra sağ tarafınızdaki panjurlu kapıya "Emblem Card"ı okutarark açın, içeri girdiğinizde açık olan monitörün önüne gidip X'e basın, altıgen şekilli "Army Proof"u alın (uçağın yanındaki panele yerleştirilecek), monitöre 2. defa X'e bastığınız da bir deney odasının güvenlik kamerasının yönetimini elinize alacaksınız. Buradaki amacınız; kamerayı iskelet portresinin üzerine getirip X'e basıp zoom yapın (kamera ayarlarını XR-009, YR-040'a getirdiğinizde iskelet portresini rahatlıkla görebilirsiniz), bu iskelet portresinin sol alt köşesinde dört haneli bir numara var, 1126. Bu numarayı isterseniz bir köşeye yazın, ilerde işinize yarayacak :). Bu işlemleri yaptıktan sonra telefon kabinlerinin bulunduğu hole gelin, kapalı olan panjurlu kapıyı "Biohazard Card"ı okutarak açın, merdivenlerden yukarı çıkıp sola dönün ve önünüzdeki kapıdan içeri girin (bu odaya daha önce de gelmiştiniz). Camekanın sağ tarafındaki kapıya, iskelet portresinden aldığınız 1126'yı tuşlayarak içeri girin, duvarda asılı duran iskelet (Sceleton Picture) portresini alın ve burayı 45 saniye içinde elektrik saçan küçük yaratıklarla uğraşmadan hemen terk edin.
Asansörün birinci katına gelin (1F) ve koridorun sonundaki kapıdan girin. Asker portresinin karşısındaki duvara iskelet portresini (Sceleton Picture) asın, daha sonra bu odanın içinde gizli bir bölmenin açıldığını göreceksiniz, açılan bölmedeki maketin üzerinde parlayan "Gold Key"i alın. Yeraltı canavarının olduğu bahçeye gelin ve yük asansörünün yanındaki kapıdan çıkın, çıktıktan sonra sağ tarafınızdaki geçiş yolunu kullanarak palas binasına gelin. Resepsiyon bölümündeki kapıdan koridora gelin, koridorun sonundan sağa dönün ve önünüze gelen kapıya "Gold Key"i kullanarak açıp içeri girin. Girmiş olduğunuz odada altı tane tablo var ve bu tabloların her birinin altında birer tane buton var, bu butonları belli bir sıralama içinde tuşlamanız gerekiyor.
Bunlar sırasıyla şöyle:
1)Kadın tablosu.
2)Kucağında iki tane bebek tutan adam tablosu.
3)Yeşil renkli koltuğa oturmuş ve sağ elinde çay fincanı tutan adam tablosu.
4)Yandan görünümlü kızıl saçlı adam tablosu, yanında bir tabak var.
5)Bacak bacak üstüne atmış, elinde kağıtlar tutan beyaz saçlı yaşlı adam tablosu.
6)Elinde şamdan tutan adam tablosu.
2)Kucağında iki tane bebek tutan adam tablosu.
3)Yeşil renkli koltuğa oturmuş ve sağ elinde çay fincanı tutan adam tablosu.
4)Yandan görünümlü kızıl saçlı adam tablosu, yanında bir tabak var.
5)Bacak bacak üstüne atmış, elinde kağıtlar tutan beyaz saçlı yaşlı adam tablosu.
6)Elinde şamdan tutan adam tablosu.
Bu sıralamayı yaptıktan sonra bulunduğunuz odadaki iki basamaklı merdivenden çıkıp büyük tablonun önüne gidip X'e basın, tablo 180 derece döndükten sonra önünüze gelen vazoyu (Earthenware Vase) alın, vazoyu CHECK edin ve içindeki mavi yakut karıncayı (Queen Ant Object) alın. Palasın ikici katında save odasındaki girintili tabanca şekillerinin üzerine Steve'den aldığınız altın tabancaları (Gold Luges) yerleştirin içeri girin. İçeri girdikten sonra masanın üzerindeki bilgisayara gidip X'e basın, bilgisayar password numarası istediğinde 1-9-7-1'i tuşlayın, daha sonra müzik kutusunun kenara çekilerek arkasından gizli bir yolun açıldığını göreceksiniz
PRIVATE RESIDENCE
Açılan yoldan devam edin, biraz ilerledikten sonra bir malikaneye geleceksiniz. Bu malikanenin 2. katına çıkın, çalmakta olan müzik kutusunun bulunduğu odaya gelin ve müziğin çalmasını durdurun, müzik kutusunun kapağı kapandıktan sonra kırmızı karıncayı (Queen Ant Object) üzerindeki boşluğa yerleştirin kapak açılacaktır, içindeki melodi plağını (Music Box Plate) alın. Bunları yaptıktan sonra arkanıza dönün ve yatağın üzerindeki parlayan gümüş anahtarı (Silver Key) alın. Palasa geri dönüp resepsiyona inin, köşeden koridora geçin ve önünüzdeki ilk birinci kapıya "Silver Key"i takıp içeri girin. U şeklindeki toplantı masasının ortasında duran "Eagle Plate"i alın. Yangın söndürücü tüpü aldığınız yere gelin (metal eşya taramasına gelmeden bir önceki yer), tel örgülü kısmın içine girin, giyotinin (kafa kesme aleti) yanındaki kapının üzerine "Eagle Plate"i takın, önünüze gelen kapıdan patlayıcı fıçıların bulunduğu dar koridor şeklindeki bahçeye gelin, bulunduğunuz bahçenin evine girin, içeri şöyle bir baktığınız da iskelet yapısı görünen ve tek gözü olmayan bir insan modeli göreceksiniz.
Neyse, bu evin diğer odasına geçin ve köşedeki tezgahın üzerinden "Duralumin Case"i alıp lockpick ile açın, içinden çıkan malzemeler ile Handgun'ı COMBINE edin, bu sayede silahınız seri bir şekilde ateş edecektir. Tekrar yan odaya geçin doktor önlüklü zombiyi öldürün ve yere düşürdüğü cam gözü (Glass Eye) alın. Aldığınız "Glass Eye"ı tek gözü olmayan insan modeline yerleştirin ve hemen arkanızdan açılan gizli geçit yolundan merdivenler ile aşağı inin. Dört tane heykelin bulunduğu bir odaya geleceksiniz, kılıç tutan heykelin önüne gidip X'e basın ve kılıcı (Rusted Sword) alın, daha sonra bu odanın zehirli bir gaz ile dolduğunu göreceksiniz, hemen arkanıza dönün ve kalkan tutan heykelin yanındaki kolu iterek heykelin 180 derece dönmesini sağlayın, kılıcı aldığınız heykelin yerine silindir biçimli demir bir yapı gelecek, üzerindeki boşluğa biraz önce heykelden aldığınız kılıcı sokun ve içinden silindir şeklindeki "Piano Roll"u alın.
Palas bahçesine geri gelin ve palas binasına girin, girmeden önce siyah giyimli, sarı saçlı, güneş gözlüğü takan bir adamla karşılaşacaksınız, Albert Wesker. Resepsiyona gelin ve merdivenlerden yukarı çıkıp sol taraftaki kapıyı "Silver Key" ile açıp içeri girin. Piyanonun önüne gidin ve silindir biçimindeki "Piano Roll"u takın, kapağı açılan şans oyunu makinesinden (Slot Machine) mavi yakut karıncayı (King Ant Object) alın. Altın tabancaları taktığınız kapıdan geçerek malikanenin 2. katına gidin ve sol taraftaki odaya girin, müzik kutusunun üzerindeki boşluğa mavi karıncayı yerleştirin, kapak açılacak, diğer müzik kutusundan aldığınız melodi plağını (Music Box Plate) buraya yerleştrin. Arkanızdaki yatağın üzerinden inen merdivenden yukarı doğru çıkıp atlıkarıncanın bulunduğu odaya gelin, küçük koltuğun üzerinde parlayan "Silver Dragonfly "ı alın ve CHECK edip kanatlarını yolun, bulunduğunuz odanın duvarındaki büyük karınca resmi üzerine yerleştirin, bu sayede atlıkarınca yarım tur dönecektir, atlıkarıncanın ortasındaki merdivenden yukarı çıkın, çıktığınız da ortalık yerde duran kutuyu kelebek örneklerinin bulunduğu dolabın önüne itin ve ittiğiniz kutunun üzerine çıkıp dolabın üstündeki "Air Force Proof"u alın. Atlıkarıncadan inip müzik kutusunun olduğu odaya gelin. Alexia ve Steve'in olduğu bir ara video girecek.
Video'dan sonra yönetimi elinize aldıktan sonra müzik kutusunun üzerindeki sarı saçlı peruğa gidip X'e basın, tam o sırada yatağın üstünden Alfred'in, Claire'in üzerine doğru atladığını göreceksiniz. Palasın bahçesine gelin ve Steve'i takip edip deniz altına binin, uçağın yanındaki panele gelin "Air Force Proof"u takın. Üç tane altıgen şekilli Proof'ları tamamladıktan sonra uçağa binin. Steve uçağı harekete geçirmek isteyecektir fakat önündeki demir köprü buna engel oluyor. Uçağın içindeki yerde parlayan kontrol kolunu (Control Lever) alın, uçaktan çıkın ve demir köprünün diğer ucundaki kapıdan girin, köşedeki asansör ile yukarı çıkın ve görünen yeşil kapıdan dışarı çıkın, yanınızdaki panele uçağın içinden aldığınız kontrol kolunu (Control Lever) takıp demir köprüyü yukarı kaldırın, kaldırdığınız köprü hizanıza gelecektir, üzerinden yürüyüp karşı taraftaki kapıdan girin.
İçeri girdiğinizde yerdeki zombilerin arasından "Airport Key"i alın ve bulunduğunuz yerden tekrar geri çıkıp karşı tarafın alt katına inin, K-402 numaralı kapının önüne gelin "Airport Key"i takıp içeri girin. Bulunduğunuz dar alandaki yük asansörünün kapısını engelleyen konteynırları asansörün içine itin. Asansöre binin, asansöre bindiğiniz anda uçağa yetişmeniz için 5 dakika süre verilecek. Yeraltı canavarının bulunduğu bahçeye çıkın ve hemen indiğiniz asansörün yanındaki kapıdan çıkıp sağ taraftaki geçiş yolundan gidin, bu geçiş yolundan giderken karşınıza Alfred'in saldığı çok güçlü bir zombi çıkacak, Tyrant Zombi. Bu Tyrant Zombi’yi şimdilik geçmek pek zor olmayacaktır. Uçağa gidin, Steve uçağı çalıştıracak ve havalanacaksınız. Uçağın kargo bölümüne geçin.
TYRANT-COCKPIT
Tyrant Zombi ile yine karşı karşıyasınız, Tyrant’ı öldürmek için taktik verilecek olursa şöyle yapabilirsiniz; kargo bölümüne geldiğiniz anda arka arkaya üç tane Bow Gas Round sallayın, ondan sonra çabucak uçağın kıç bölümüne geçin ve arka arkaya altı tane Flame Round sallayın (bu kombinasyon örneklemek için verilmiştir, kendi geliştireceğiniz taktiklerde olabilir, Bow Gas Roun’un büyük faydasını göreceksiniz), kapının yanındaki butona basarak konteynırı Tyrant Zombinin üzerine salın, ve sonunda işi bitik. Başka bir taktik verilecek olursa; eğer hiç mermi harcamak istemiyorsanız, konteynırı Tyrant Zombinin üzerine 6 kere salın konteynır şarj olurken Tyran’ın etrafında daireler çizip belli bir ritim tutturmaya çalışın. Tyrant’ın işi bittikten sonra kokpite geri dönün, uçak çarpıp duracaktır.
ANTARCTICA
Uçaktan indikten sonra yatakhaneden “Antartic Trans Part Terminal“ haritasını alın. WEAPON odasından “Mining Room Key“i ve aynı oda içindeki yeşil çekmecelerden taramalı tüfek “Assault Rifle“ı alın. Paketleme salonuna gelin ve 4-5 basamaklı eşiklerin yukarısındaki kilitli kapıya “Mining Room Key“i takıp açın, jeneratör odasına gelin ve elektriği aktif hale getirin, her yer aydınlık J. B.O.W odasına gelin ve sandığın üzerinden barkodu (Bar Code Sticker) alın. Paketleme salonuna geri gelin ve şeridin üzerindeki B.O.W yazılı tahta kutuya barkodunu yapıştırın, “Bar Code Sticker“. Daha sonra sağ tarafınızdaki duvarda duran kontrol panelinden mavi butonu itin, barkodu yapıştırdığınız kutunun yanındaki kolu çekin. Artık B.O.W odasındaki gaz maskesini alabilirsiniz, gidin ve alın. Save odasına gidin, üzerinde kitapların bulunduğu kütüphaneyi itin, demir dolabın içindeki şalteri itin, dolap yana çekilecektir, içeri girin (altınızda elleri kolları bağlı bir zombi var, Nosferatu Zombi) ve köşedeki saksıyı alın ve CHECK edip saksının altındaki mavi renkli anahtarı (Machine Room Key) alın.
Save odasından çıkıp karşınızdaki merdivenlerden yukarı katta gidin, U şeklindeki balkona gelin, sol taraftaki kapıya 'Machine Room Key'i takıp girin. İçeri girdikten sonra yan balkondan vanayı alın, 'Valve Handle'. Balkondan yönetim kollarının olduğu odaya gelin, Steve yönetim kolları ile tünel açma makinesini yukarı doğru kaldırırken bir dalgınlık sonucu gaz borularını patlatacak. Vanayı aldıktan sonra tünel açma makinesinin bulunduğu maden odasına gidin, tünel açma makinesinin yanındaki sekizgen şekilli boşlukta X'e basın. Yukarı kattaki hapsedilmiş zombinin bulunduğu odaya çıkın, teksir makinesine vanayı (Valve Handle) yerleştirin, işlediği vanayı tekrar geri alıp maden odasına gidin ve tünel açma makinesinin yanındaki sekizgen şekilli boşluğa işlemiş olduğunuz vanayı takın. Video girecek, video bittikten sonra Alfred’in düşürdüğü dürbünlü silahı (Sniper Rifle) alın, daha sonra Steve ve Claire bulundukları yerden tünel açma makinesi ile kaçacaklar. Üst katta uzun kollu “Nosferatu Zombi“ ile dövüşeceksiniz, bu zombiye karşı şöyle bir taktik verilebilir; dürbünlü silah (Sniper Rifle) ile Nosferatu Zombi’nin göğsündeki yaralı boşluğa isabetli atışlar yapın, yapmış olduğunuz isabetli atışlar çok etkili olacaktır, arkasından çok az bir miktarda Handgun kullandığınız da Nosferatu Zombi yere serilecektir, ya da hala MP-100’ünüz mevcut ise önerilir.
NOT: Uzun kollu Nosferatu Zombi ile kapışmadan önce yanınıza önemsiz bulduğunuz bir silahı alın ve save odasındaki sandığa bütün malzemelerinizi koyun. Bu sayede oyunun devamını sağlayacak olan Chris Redfield’e büyük bir kolaylık sağlamış olacaksınız
Oyunumuzun bundan sonraki büyük bir bölümünü Chris Redfield ile devam ettireceğiz. Chris ile oyuna başladığınız da bir save odasının içinde olacaksınız, beyaz tişörtlü adam ile yine karşılaşacaksınız, Rodrigo Juan Raval. Yer altı canavarı beyaz tişörtlü adamı yiyecek, save odasından çıkın ve çıktığınız alanda yine yer altı canavarı ile karşılaşacaksınız, yer altı canavarını öldürün ve beyaz tişörtlü adamı kusmasını sağlayın, size çakmak verecektir, aldığınız çakmağı save odasındaki kadeh tutan kabartma adam heykeline USE yapın ve heykelin altındaki “Sub Machine Gun”ı alın. Askeri tankın bulunduğu bahçeye gelin, tankın arkasındaki kırmızı butonu itin, yanınıza gelen asansöre binip aşağı inin, koridorun sonundaki kapının önünde duran aküyü (Battery Pack) alın. Cipin bulunduğu avluya gelin (Steve’in babasını öldürdüğü avlu) sarı renkli kaldıraca aküyü yerleştirin daha sonra kaldıracın üzerine binerek balkona çıkın, çıkmış olduğunuz balkondaki rafın üzerinden “Chem Storage Key“i alın, balkon üzerindeki kapıdan içeri girin ve asansör ile bodrum kata (B1F) gelin ve asansörden indikten hemen sonra sol tarafınızdaki metal merdivenlerden aşağı inin, duvarda asılı bir “Shot Gun“ var, yanınızdaki kapıdan devam edin ve ikinci kata çıkın, yerdeki S T O P yazısının diğer tarafına geçin ve yerde parlayan kapı tokmağını (Door Knob) alın. Kimyasal maddeler dolabını bulup “Chem Storage Key“ ile açın, bu dolap sizden üç haneli bir şifre istediğinde 1 2 8 kodunu girin.
Daha sonra dolabın içinden mavileşen “Clement Z“ alın. Asansöre binip ikinci kata gelin ve sağ tarafa dönün, az ilerdeki sol kapıdan balkona çıkın (Eagle Plate’i taktığımız balkon, hatta bu balkon kırılmış ve Eagle Plate yere suların arasına düşmüş, onu daha sonra tekrar alacağız). Balkonun diğer tarafındaki kapıdan içeri girin, yıkılmış evrak dolabının üzerinden “ Side Pack “i alın, sehpanın yanındaki kapıdan koridora geçin, bu gelmiş olduğunuz kısa koridorun içindeki açılmayan kapıya kapı tokmağını (Door Knob) takın ve balkona çıkın, çıkmış olduğunuz balkondaki rafın üzerinden tank maketini (Tank Object) alın. Asansöre gelin ve birinci kata (1F) inin, indikten sonra sağa dönün ve karşınızdaki kapıdan girin (kırmızı iskelet portresini astığınız oda), içerdeki maketin üzerine balkondan aldığınız tank maketini (Tank Object) yerleştirin, daktilonun yanındaki büyük tablo yana çekilecektir ve arkasındaki açılan boşluktan “Turn Table Key“ i alın. Asansöre binin ve bodrum kata (B1F) inin, indikten sonra hemen solunuzdaki demir merdivenlerden aşağı inin (Shot Gun’ın asılı durduğu yer) demir rafların yanındaki kapıdan girerek 2. kata çıkın.
Sarı saçlı, güneş gözlüğü takan adam (Albert Wesker) ile ilgili bir ara video girecek. Video bittikten sonra diğer odaya girin ve yerdeki STOP yazısının diğer tarafına geçin, yani yük asansörünün üzerine. Bu yük asansörünün üzerindeki panele “Turn Table Key“i takın, asansör sizi yukarı kata çıkaracaktır. Asansör durduktan sonra kırık duvardan çıkıp sol taraftaki kapıdan ilerleyin. Betonlu zeminin kırık olduğu avluya gelin (aşağıda bir su akıntısı var) bulunduğunuz yerdeki tel örgülü kısmın içindeki sarkan merdivenden aşağı inin, iner inmez hemen sağ tarafınızdaki kolu yukarı kaldırın, bu sayede zehirli gazı kesmiş olacaksınız, kolu kaldırdıktan sonra ileri gidin ve sağ taraftaki merdivenlerden devam edin.
Clemen a “yı bulup “Clement Z“ ile COMBINE edin, artık bir “Clement Mixture“ ımız var. Yer altı canavarı ile ilk karşılaştığınız bahçeye gelin, yük asansörüne binip yolunuza devam edin. Airport’taki demir köprünün üzerine gelin, buradaki amacımız demir köprüyü bir alt kata indirmek, fakat şimdilik indiremiyoruz, bunun için demir köprünün diğer tarafındaki kapıdan girin. İçerdeki litre ölçekli gösterge ile demir köprünün yağ basıncı ayarını yapın, alttaki ölçeği 10 litreye eşitleyin, bunun için sırası ile şu ölçekleri tuşlayın: 3, 3, 5, 10, 3, 3, 5.
Şimdi demir köprünün üzerine gidin ve panelin üzerindeki kolu indirin, köprü bir alt kat aşağı inecektir, aşağı indirdiğiniz köprüden geçerek karşıya geçin. Daha önce Claire’in takmış olduğu üç tane altıgen şekilli Proof’ları yan taraftaki monitörden elektriği keserek alın, bunlar: Army Proof, Navy Proof, Air Force Proof. Üç katlı asansörlerin bulunduğu yere gelin, birinci kata (1F) çıkın ve sağa dönün dönüp ilerdeki kapıdan girin (burası kırmızı iskelet tablosunu astığımız oda). Daha önce açtığınız büyük tablonun arkasındaki boşluğa altıgen şekilli Proof’ları yerleştirin, duvarın içine doğru çekilen maketin altındaki açılan gizli yoldan gidin. Bodrum kata gelin ve havuz biçimdeki yerin tam ortasından Eagle Plat’i alın, bu arada su içindeki elektrik saçan sürüngen yaratığa dikkat edin. Aldığınız “Eagle Plate”i “Clement Mixture” ile COMBINE edin, sonucunda “Halberd”iniz olacak. Üç katlı asansöre gelin ve bodrum katta (B1F) inin, indiğinizde sol tarafınızdaki merdivenlerden Shot Gun’ın yanına inin. Shot Gun’ı alın ve kalkan merdivenin altından geçip diğer taraftaki sarkan parmaklıklı merdivenden yukarı çıkın, koridorun sonundaki ikili kapıya “Halberd”i takın. Chris, Harrier’a binerek Antarktika’ya (Antarctica) gidecek
CHRIS-ANTARCTICA
Steve ve Claire’in uçak ile çarptığı yere gelin, duvardan sarkan kolları öldürün, U şeklindeki balkonlu odaya gelin (buzun altında dev bir örümcek görünüyor), balkonun sol tarafındaki kapıdan girin ve içerden daha önce Claire ile takmış olduğunuz vanayı (Octa Valve Handle) alın. Daha önce yine Claire’in kütüphaneyi ittiği save odasına gelin, dolabın yanındaki girintili şekle “Halberd”ü takın, dolabın açılan kapağından oyun zarı şeklindeki “Paper Weight”i alın. Tekrar buzlar altındaki dev örümceğin bulunduğu U şekilli balkonlu odaya gelin, kırılmış olan balkonun diğer tarafındaki kapıdan koridora girin, Wesker’in lazer sistemli kamerasına yakalanacaksınız, hemen sol taraftaki kapıdan içeri girin, içerde suyla dolu bir akvaryum göreceksiniz ve içinde parlayan bir nesne, amacımız akvaryumun suyunu boşaltıp içindeki parlayan nesneyi almak, fakat şimdilik yapabileceğimiz bir şey yok. Bir de bu odanın içinde oyunumuzun başlarında kullandığımız yangın söndürücü tüpü (Extinguisher) doldurabilirsiniz, bunun için; mavi ışıklı panelde X'e basın, yukarı doğru bir fıçı yükselecek, bu fıçının önüne gelin ve yangın söndürücü tüpü USE yapıp doldurun, bulunduğunuz yerdeki asansör ile aşağı inin, bir yangın göreceksiniz, biraz önce doldurduğunuz tüp ile söndürün, tahta kutunun üzerinden “Magnum” silahı alın.
Wesker’in lazer taramalı kameralarının bulunduğu koridora tekrar geri gelin, koridorun sonundaki asansöre binin ve yukarı çıkıp save odasına (DANGER - High Voltage) gelin. Save odasına geldiğinizde sağ taraftaki panelin üzerine vanayı (Octa Valve Handle) takın ve sol köşedeki şalter panosu ile elektriği aktif hale getirin. Kırmızı fayanslı koridordaki aslan heykelinden mavi taşı (Blue Jewel) alın. Aslan heykeli 90 derece sola dönecektir, arkasından kare uçlu vana başlığını (Socket) alın, mavi taşı tekrar aslan heykeline yerleştirin. Aldığınız vana başlığını (Socket), vana ile (Octa Valve Handle) COMBINE edin. Akvaryumlu odaya gelin, köşedeki asansör ile yukarı çıkıp akvaryumun yanındaki panele vanayı takıp çevirin. Suyu boşalttıktan sonra şimdi akvaryumun içine inin ve parlayan "Crane Key"i alın, hemen sonrasında sizi bir sürpriz bekliyor:). Buzlar altındaki dev örümceğin bulunduğu odaya gelin, buradaki yönetim kabinin içine girin ve panelin üzerine "Crane Key"i kullanın, vinçli bir sistem ile Nosferatu Zombi yukarı doğru çekilecek, dev örümcek artık serbest!, örümcek için tek bir mermi dahi harcamayın, eğer öldürmek isterseniz size kalmış bir durum. Nosferatu Zombi'nin düşürdüğü yeşil renkli "Alexander's Pierce"ı alın ve CHECK edip “Alexander’s Jewel” olmasını sağlayın. Kırmızı fayanslı koridora gelin ve aslan heykelinin karşısındaki asansör ile yukarı çıkın, dev kozanın önündeki parlayan kanadı (Wing Object) alın, sağ taraftaki kapıdan projeksiyon ekranlı televizyonun bulunduğu odaya geçin, bu odanın içindeki paneli bulup X'e basın, karşınıza 6 tane sembol çıkacak, bunların 4 tanesini belli bir sıralama içinde düzenlemeniz gerekiyor.
Bunları sırası ile şöyle yapın:
AA Sembolü, Taç Sembolü, Kalp Sembolü, Maça Sembolü.
Bu sıralamayı yaptıktan sonra panelden küçük bir çekmece açılacak, açılan çekmecenin içine "Paper Weight"i koyun, arkanızdan bir kapsül yükselecek ve içinden Alfred'in cansız bedeni çıkacak. Alfred'in parmağından mavi renkli yüzüğü "Alfred's Ring"i alın ve CHECK edip "Alferd's Jewel" olmasını sağlayın. Atlıkarıncanın bulunduğu havuzlu avluya gelin, parlayan 2 tane kanadı (Wing Object) alın, bu avlunun içindeki ikili kapıdan içeri girin ve direkt karşınızdaki kırmızı halılı merdivenlerden yukarı çıkıp bıçağı (Kombat Knife) alın, aşağı inin ve merdivenlerin arkasına geçin, Claire'i kozalara sarılmış bir şekilde göreceksiniz. Aldığınız bıçak ile kozaları kesip Claire'i kurtarın, fakat yine ters giden bir durum vardır, Claire zehirlenmiştir, zehri yok etmemiz için bir serum gerekli (eğer haritaya bakarsanız size serumu bulma konusunda yardımcı olacaktır, harita sürekli olarak sinyal veriyor). Serumu bulmak için; akvaryumu boşalttığınız odaya gelin, asansör ile aşağı inip rafların üzerinden "Serum"u alın (ateşi söndürüp Magnum'u aldığınız oda). Doğruca Claire'in yanına gidin ve Serum'u verin. Ara video girecek ve yönetimimize Claire geçecek.
CLAIRE
Koridordaki sarkan uzun kolları geçtikten sonra savaş topunun yanına gelin, savaş topunun ağız kısmını aşağı doğru eğin ve içinden düşen yuvarlak cam kristali (Crystal) alın. Aldığınız Crystal'i beton bloğunun düştüğü yere koyun. Beton bloğunun altında ezilmemek için ne yapmalıyım? Bunun için şöyle yapabilirsiniz; beton blok yükseldikten sonra hızlı bir şekilde hücrenin içine girin, beton blok hemen düşecektir, yükselmeye başlarken hemen bloğun düştüğü yere geçin ve hızlı bir şekilde "Crytal"i USE yapın, beton blok cam kristalin üzerine düşüp ve kırılacak, blok tekrar yükselmeye başladığında kırılan yuvarlak kristalin içinden çıkan "Security Card"ı alın. Parmaklıklı kapının yanındaki panelde "Security Card"ı kullanarak Steve'in yanına gelin.
Steve Boss
Steve dev bir yaratığa dönüşecek, yönetimi elinize aldıktan sonra çabucak geri dönün ve kaçmaya başlayın, eğer güçlü silahınız varsa Stev'e ateş edip oyalayabilirsiniz, bu da kaçmanız için daha rahat olacaktır (Steve’i öldürmeye çalışmayın), Steve burada ölecek.
Alexia-1 Boss
Chris ile devam ediyoruz. Ateşler saçan Alexia'yı öldürün (sizi pek zorlamayacaktır) ve merdiven başlangıcındaki parlayan kırmızı “Alexia’s Choker”ı alın, CHECK edip “Alexia’s Jewel” olmasını sağlayın. Alexia ile kapıştığınız yerde kırmızı halılı merdivenlerin yukarısındaki tabloya “Alexia’s Jewel”, “Alfred’s Jewel” ve “Alexander’s Jewel”ı yerleştirin. Tablo aşağı doğru inecek ve önünüzde bir kapı görünecektir, kapıdan girin, daktilo odasına gelip masanın çekmecesinden “Sterile Room Key”i alın. Tekrar Alexia ile kapıştığınız yere gelin, yan taraftaki açılmayan büyük ikili kapıyı “Steril Room Key”i kullanarak açın ve save odasına gidin (DANGER-High Voltage), köşedeki şalter panosundan elektriği kesin, şimdiki amacımız aslan heykelinden mavi ve kırmızı taşları almak, bunun için elektriği kapalı tutmalıyız. Biraz önce “Sterile Room Key” ile açtığınız kapıdan geçerek aslan heykelinin önüne gelin, kırmızı taşı (Red Jewel) ve mavi taşı (Blue Jewel) alın. Müzik kutularına gidin.
Kırmızı taşlı müzik kutusuna aslan heykelinden aldığınız Red Jewel’ı yerleştirin, kapak açıldığında içinden melodi plağını alın. Yan taraftaki odada bulunan müzik kutusuna da Blue Jewel’ı yerleştirin, kapak açıldıktan sonra melodi plağını yerleştirin, arkanızdaki yatağın tavanı aşağı inecektir, yatağın üzerindeki merdiven ile yukarı çıkın, toplantı masasının üzerindeki saksının içinden “Dragonfly Object”i alın. Mikroskop odasına gelin ve aşağı inin, mavi ışıklı panel düğmesinde X'e basıp açılan cam tabut şeklindeki koruma kabininden sonuncu kanadı (Wing Object) alın, toplam 4 tane kanadımız var. Bu kanatları “Dragonfly Object” ile COMBINE edin, sonucunda “Gold Dragonfly” elde edceksiniz. Claire’in açamadığı kapının önüne gelin, Claire bize kapının altından “Security File”ı verecek, aldığınız Security File’ı açılır tarafı size gelecek şekilde dik tutarak CHECK edin ve içinden “Security Card”ı alın. Tel örgülü platforma gelin, köşedeki kapıyı “Gold Dragonfly”ı kullanarak açıp içeri girin. İçerdeki bilgisayara “Security Card”ı okutun, sizden bir code istenecektir, VERONICA. Veronica’yı girdikten sonra bulunduğumuz yeri terk etmek için 5 dakika verilecek, dışarı çıkın, bir ara video girecek.
Alexia-2 Boss
Video'dan sonra yönetimi elinize alır almaz Alexia’ya bir el ateş edin, bu sayede Claire’e vurmasını engellemiş olacaksınız. Alexia dev bir yaratığa dönüşecek, en güçlü silahlarınızı kullanın, 15 tane patlar uçlu ok bu iş için yeterlidir, daha sonra Alexia uçmaya başladığında yan taraftaki boşluktan elektrik silahını (Linear Launcher) alın ve kullanın, yaptığınız atış isabetli olursa tek atışta Alexia’nın işini bitireceksiniz.
KAYNAK : www.merlininkazani.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder